Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Ühisrahastuse põhimõtted

Ühisrahastusplatvormi Funderbeam asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp selgitab alustavatele ettevõtjatele, mis on ühisrahastusplatvormid ja kuidas nende kaudu projektidele rahastust taotleda.
  • Ühisrahastusplatvormide kaudu on ettevõtetel võimalik leida toetajaid või investoreid.
  • Taotleja peab ette valmistama väga hea tutvustava materjali.
  • Oma projekti tuleb väga aktiivselt turundada.

Kui tavaliselt on ettevõttel mõned investorid, kellest igaüks investeerib sellesse suurema summa, siis ühisrahastuse puhul on toetajaid või investoreid, kes aitavad ettevõttel kapitali kasvatada või projektiga alustada, kümneid ja sadu ning summad algavad 10–50 eurost, rahvusvahelistel platvormidel 100–200 eurost.

Eristada saab kahte liiki ühisrahastusi: toetuse- ja osalusepõhiseid. Toetusepõhised ühisrahastusplatvormid, näiteks nagu Hooandja, pakuvad projektidele toetuse kogumise võimalust. Toetaja saab vastu hea tunde või mõne asja.

Osalusepõhise ühisrahastuse puhul saadakse projekti toetamise eest osalus ettevõttes. Selline platvorm on näiteks Fundwise, mille tegevus on Eesti-keskne. Kui ettevõttel on aga suuremad rahvusvahelised ambitsioonid, siis on võimalik rahastust taotleda Funderbeami abil, sest see platvorm kaasab investoreid üle kogu maailma.

Pärast taotluse täitmist toimub ettevõtete ja projektide hindamine, et selgitada välja, kas platvormil olevad rahastajad võtaksid projekti üldse rahastada. Kui projekt võetakse ühisrahastusplatvormile vastu, peab raha taotleja väga palju turundustööd tegema, sest toetajate või investoritega ei kohtuta näost näkku ja e-materjalid, mis keskkonnas üleval on, peavad toote või projekti headuses rahastajaid ise veenma.

Väga oluline on panustada videosse, mis tutvustab toote või projekti olemust. Kindlasti tuleb kirjeldada meeskonda, sest see on üks olulisemaid asju, mida hinnatakse: kas tegemist on tiimiga, kes suudab projekti edukalt ellu viia. Samuti on vaja kirjeldada, mida saadud rahaga soovitakse täpselt teha; millised eesmärgid on plaanis täita; kui palju raha taotletakse jne. Mida paremini on materjalid ette valmistatud ja mida aktiivsem raha taotleja oma projekti turundamisel ka väljaspool platvormi on, seda suurem tõenäosus on saada rahastus.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta eAkadeemia külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.