Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Turundusnõuanded välisturgudele laienemisel

Marika Mäsak, MyFitnessi turundusjuht, selgitab, kuidas koordineerida turundust välisturgudel; milline reklaam töötab alati ning kuidas vältida vigu reklaami tegemisel.
  • Jälgige, mida teeb konkurent, aga ärge kopeerige teda.
  • Reklaam ei tohiks sisaldada mitut sõnumit.
  • Välisturgudel hoolitsege selle eest, et brändi väärtused ja visuaal kaotsi ei läheks.

Kuidas koordineerida turundustegevust, kui laienetakse välisturgudele?

Välisturgudele laienedes on väga oluline, et teil oleks tugev meeskond, sest turundus on meeskonnatöö. Tiim, kes välisturul teie brändi esindab ja selle nimel tööd teeb, peab hindama samu väärtusi ja mõistma brändi olemust samamoodi nagu teie. Siis ei teki ka kommunikatsioonihäireid ning kõik läheb palju lihtsamini.

Rääkimata kaugematest, tuleb ka läbinaabrite puhul arvestada nende kultuuriliste erinevustega. See võib väljenduda juba stiilitunnetuses, värvivalikus ning väljasaadetavates sõnumites. Seetõttu tuleb kaitsta alguses oma brändi, et visuaal ja väärtused kanduksid samal kujul uuele turule edasi. See ei pruugi ehk nii oluline tunduda toote-teenuse kvaliteedi kõrval, aga bränd ongi lõpuks see, mis teeb asja usaldusväärseks.

Kui oluline on jälgida konkurentide tegevust ja kuidas sellele reageerida?

Konkurenti tuleb väga hästi tunda ning jälgida. Teda ei tohi aga järgida – oluline on siiski eristuda ja teha oma asja hästi. Ärge muutke oma tegevust iga konkurendi sammu järgi, vaid püüdke pigem teda ennetada; vaadake, mis toimub mujal maailmas, ja noppige sealt ideid.

Milline reklaam töötab ja milline mitte?

Kõige paremini toimib konkreetse ja selge sõnumiga reklaam. Seda saab teha juhul, kui reklaami tegija tunneb pakutavat toodet või teenust ning sihtrühma ja teab, mida ta selle reklaamiga tahab öelda. Tihti tehakse see viga, et reklaami kõrge hinna tõttu püütakse ühte sekundisse või ruutmeetrisse liiga palju infot suruda. Nii ei suuda vaataja sealt midagi haarata.

Tuleks välja mõelda, mida ja kellele te konkreetse reklaamiga öelda tahate. Mida lihtsam ja selgem sõnum, seda parem. Selline reklaam, kus on väike kiiks või nali sees, töötab alati hästi. Samuti see, kui vaataja saab mingi olukorraga samastuda.

Millised on põhilised vead, mida reklaamis tehakse?

Esimene viga on see, et reklaam sisaldab liiga palju infot ja sõnumeid, näiteks kui allahindluskampaanias loetletakse üles ka toote väärtusi.

Teine viga tehakse siis, kui millegagi pingutatakse üle, näiteks naljaga – siis läheb sõnum kaduma. Seda juhtub päris tihti. Kõige tähtsam on hoida lihtsust ja selgust, siis on reklaam hästi mõistetav.

Soovitused alustavale ettevõtjale

Soovitan suhelda hästi palju inimestega, käia koolitustel ja seminaridel ning oma valdkonnaga seotud üritustel, kust võib leida kontakte. Kindlasti ei tohi karta põrumist. Olete juba ettevõtlusega alustades teinud väga julge sammu. Turunduses on samuti vaja julgust – ärge heituge sellest, kui mõni kampaania kohe ei õnnestu.

Head toodet või teenust on alati lihtne turundada!

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta eAkadeemia külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.