Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Millist rolli mängivad emotsioonid ostuotsuse juures?

Tallinn Dollsi asutaja Mari Martin võrdleb nais- ja meesklientide ostukäitumist moevaldkonnas ning selgitab, kuidas emotsioonid mõjutavad ostuotsust.
  • Naised teevad rohkem eeltööd ning proovivad tooteid läbi.
  • Mehed on lojaalsemad kui naised.
  • Veebiriideäris tuleb kliendis emotsioon tekitada, et ta teie poodi tuleks.

Müümise erinevused naistele ja meestele

Räägitakse ikka, et naised on emotsionaalsed ja nad tuleb klientidena kinni püüda. Meie kogemus näitab, et meest on tõesti päris raske püüda, aga kui ta on kliendina võidetud, siis on teda palju kergem hoida kui naist. Naisi on võimalik rohkem oma kauba juurde meelitada, aga kinni hoida on neid raske. Naise puhul teab tootja, et ta konkureerib kõigi teiste valikutega, mis turul on, ning alati peab selles konkurentsis teistest pakkujatest parem olema.

Naine analüüsib iga väikse detaili läbi ning võrdleb väga palju. Tema ostuotsus ei tule sama lihtsalt kui mehel. Kui mehele midagi meeldib, siis ta ostab selle ära, eriti kui tegemist on poega, kus ta on harjunud käima. Ta ei lähe sportlikust hasardist veel teise poodi niisama vaatama.
Naistel on vaja kõik läbi proovida ning siis vaadata, kas üldse on vaja otsust langetada. Sa pead oma tootega tasemel olema, sest naine võib iga moment konkurendi kasuks otsustada.

Emotsioonide mõju

Moetööstuses loevad emotsioonid ostuotsuse puhul väga palju. Kuigi me mõtleme ka funktsionaalsusele ja tarbijasõbralikkusele, on mood siiski emotsioonidega hästi tugevalt seotud.

Kui analüüsida seda online-turunduse aspektist, siis meie jaoks töötavad näiteks Google Adwordsi kaudu tehtud reklaamid teistest halvemini, sest need on praktilised Google’i otsingu märksõnade peale kuvatavad reklaamid. Inimene aga ei lähe veebi ja ei guugelda nt maksikleit. See on lihtsalt liiga üldine sõna ja vastuseks tuleb miljon kohatut pakkumist.

Tähelepanu võitmine online’is on hästi oluline: seal töötab pilt, millest tekib mõni hea emotsioon. Veebis võib olla väga hea pood, aga küsimus on selles, kuidas inimene sinna jõuab ja kuidas ta sinna suunata. Sa pead veebipoe omanikuna suutma suures internetiinforägastikus emotsioone tekitada, mis ajendavad inimesi sinu poodi tulema.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta eAkadeemia külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.