Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Milline on hea veebisisu?

Veebilehe sisu luues peate oma äriga hästi kursis olema ja lähtuma kahest kihist. Esiteks on vaja välja selgitada, millist tüüpi sisu teie kliendid tahavad, ning teiseks tuleb konkreetne sisu valmis teha. Hea sisu loomiseks peate lahti laskma sellest, mida teie kliendile rääkida tahate. Vaadake asja teise mätta otsast: mõtelge end veebilehe esmakasutajaks ja määrake kindlaks sisu struktuur, lähtudes sellest, millistele olulistele küsimustele ta vastuseid otsib. Seejärel saategi konkreetset sisu looma asuda. Hoidke kirjutades tekst konkreetne ja hästi loetav.

Sisu on veebilehe kõige tähtsam element
Kui inimene ei leia veebilehelt vajalikku infot, siis olete ehitanud kasutu lehe. Samas on hämmastav, kui vähesed ettevõtjad oma veebilehe sisuga tegelemist tõsiselt võtavad. Paljude veebiprojektide puhul takerdutakse spetsiifilistesse disainielementidesse ja mõeldakse sisust kui millestki triviaalsest.
Selleks et teie säärasesse lõksu ei langeks, pakun teile mõned punktid, millest sisuloomes lähtuda.

1. Võtke aluseks kliendi huvid
Hea sisu eelduseks on 180-kraadine perspektiivinihe. Unustage ära, mida teie oma ettevõtte kohta rääkida tahate. Lähtuge potentsiaalse kliendi soovidest: küsige endalt, millist infot klient otsib, milline sisu loob talle väärtust.
Pidage meeles, et ehitate oma veebilehte uuele külalisele, kes ei ole teist kunagi kuulnud. Kui kirjutate oma ettevõttest mitmeleheküljelise essee, ei loe seda keegi lõpuni.


Näide lehest, mis lähtub kliendi huvidest: kuvatõmmis Voole ehitatud veebilehest http://sellit.ee/.

2. Koostage kondikava
Lähtuge oma veebilehe esmakülalise ootustest ka sisu struktuuri luues. Eelmises etapis olete välja selgitanud kliendile olulise info ja küsimused, mis peavad saama vastatud. Nüüd jagate selle sisu loogilistesse ja lihtsatesse plokkidesse. Joonistage skeem ja määrake selles ära, millised tükid on kõige olulisemad ning millised infokillud omavahel kõige paremini kokku sobivad. Nii saate veebilehe põhjalikult läbi mõelda.
Teil on veebilehel esmamulje loomiseks aega 30 sekundit. Kasutage seda aega targasti: tooge esile see, mis tegelikult loeb.


Näide läbimõeldud struktuurist: kuvatõmmis Voole ehitatud veebilehest https://guardtime.com/en .

3. Küsitlege ja katsetage
Et sisuloome protsessi lihtsamaks teha, soovitan kindlasti juba olemasolevaid kliente intervjueerida või hoopis suvalistest inimestest testgrupp kokku panna. Tagasiside aitab teil eelnevate punktide najal koostatud sisu peenhäälestada ja konkreetsemaks muuta.
Pange hoolega tähele, mida kliendid või testgrupi liikmed oluliseks peavad. Arvestage sellega isegi juhul, kui see teie enda arvamusega ei ühti.


E-poe kasutajamugavusega tegeledes korraldasime Voo kontoris suure arutelu.

4. Korda etappe 1–3 üha uuesti
Kas tundub, et veebilehe sisu luua on keeruline? Ärge muretsege: see ongi väga raske ülesanne. Pealegi tuleb sama kadalippu läbida üha uuesti, sest veebilehe sisu peab olema dünaamiline. Teatava regulaarsusega lehele uut ja huvitavat lisades muudate veebilehe vaataja silmis veelgi väärtuslikumaks.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta eAkadeemia külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.