Millest peaks alustav ettevõtja oma turundusplaanide tegemisel lähtuma?
- Õige turundusstrateegiani jõutakse katse-eksituse meetodil.
- Tehke teiste ettevõtetega turunduses koostööd.
- Turundusplaani tuleb vastavalt olukorrale muuta.
- Kasutage kõigepealt ära sotsiaalmeediakanalid.
Millest alustada, kui turunduse valdkond on kauge?
Ükskõik kas olete väikeettevõtja või turundusosakonna juht suures ettevõttes, on kõige tähtsam tunda oma toodet-teenust ja teada, kellele see on suunatud. Siis on turundamine lihtne. Samamoodi tuleb tunda turgu, konkurente ning analoogseid tooteid-teenuseid. Tehke selgeks, mille poolest teie pakutav toode või teenus eristub; miks see on parem kui teised. Seejärel mõelge, kuidas see info klientideni viia. Turundus ongi tegelikult kommunikatsioon või suhtlemine.
Kuidas leida õige turundusstrateegia?
See, milline turundusstrateegia töötab, selgub tegelikult katse-eksituse meetodil. Eriti kui päris uue asjaga välja tulla, siis ei tea ju, kas see inimestele meeldib ning kuidas nendeni üldse jõuda. Tuleb proovida ja vaadata, mis teised teevad.
Turundusstrateegiat on kõige lihtsam paika panna siis, kui teate, kellele teie toode-teenus on suunatud ning kui palju raha teil turunduse jaoks on. Kas teil on võimalik osta reklaame või tuleb kasutada oma kontakte ja koostööpartnereid? Viimastega on väga oluline suhelda. Näiteks MyFitnessi klubid asuvad suurtes keskustes, kus on poed ja teenusepakkujad. Kui esmapilgul võib tunduda, et ühisosa nendega pole, siis tegelikult võib kokkusaamise käigus jõuda väga toredate ühiste projektideni, mis vastastikku üksteist klientidele tutvustavad.
Mis on turundusplaan ja kuidas seda koostada?
Turundusplaan on tegevuskava, mis on pandud ajalistesse raamidesse ning mille puhul tuleb arvestada ka oma rahaliste võimalustega. Turundusplaan peab jälgima ettevõtte tegevuskava ja eesmärke ning aitama neid ellu viia.
Turundusplaani ei tuleks võtta nagu suurt kivisse raiutud asja, mida muuta ei saa. Ettevõtte käekäik, turuolukord, aeg – muutujaid on palju ning plaani tuleb seega korrigeerida.
Jagage aastane turundusplaan osadeks või projektideks ning hakake neid projekte lahendama. Hästi oluline on jälgida tulemusi. Kas mõne asja, mis tundus teile väga hea ideena, on ikka kliendid ka hästi vastu võtnud? Kui mitte, siis ei tohiks raamidesse kinni jääda ja sama asja korrata. Tuleb vaadata, mis tõi tulemuse, ja teha vastavalt sellele oma tegevuses korrektuure.
Kuidas valida õiged turunduskanalid?
Turunduskanalite valikul seab suured piirid rahaline eelarve. Kui on vaja uue toote-teenusega välja tulla või brändi tutvustada, siis töötavad ikkagi kõige paremini klassikalised massimeediakanalid: raadio, tele-, digi- ja välimeedia. See on loomulikult kallis ja iga ettevõtja ei saa seda endale lubada. Samas on tänapäeval suhteliselt lihtne jõuda massidesse ka sotsiaalmeedia kaudu, mida me igapäevaselt tarbime. Oma veebilehte on lihtne jagada Facebookis, Instagramis, LinkedInis jm. Suust suhu kommunikatsioon on hea just väikeettevõtjate jaoks ning toodetele, mida ei müüdagi suurtes kaubanduskeskustes, vaid käest kätte. Ost tehaksegi tihtipeale hea soovituse põhjal.
Turunduskanalid tuleb valida ettevõtte eesmärkide järgi. Kui eesmärk on müüki kasvatada, on vaja kasutada müügikoha lähedasi kanaleid ning teha müügiüleskutsega reklaami. Kui eesmärk on tõsta brändi tuntust, siis on hea levitada sõna võimalikult laialt kas ostetud reklaami või sotsiaalmeedia kaudu. Põhiline on suhtlemine ja info levitamine. Käige ka näiteks seminaridel ja üritustel, et oma toodet-teenust tutvustada. Tuleb nutikas olla!