Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Kuidas valida õiged müügikanalid?

Mari Martin Tallinn Dollsist räägib e-kaubanduse eelistest ja sellest, mis on kõige tähtsam küsimus, millele tootja peab vastuse leidma.
  • Kõik tooted jutustavad meile lugu.
  • Mõelge, miks peaks klient teie toodet ostma?
  • E-kaubandus annab tootjale võimaluse luua oma kliendibaas.

Kuidas alustava ettevõtjana oma toodet edukalt müüa?

Tänapäeval ei ole toode enam lihtsalt asi, vaid jutustab meile oma lugu. Alustaval ettevõtjal on see eelis, et toode on alguses n-ö valge leht ja selle kohta saab hakata lugu jutustama. Uute toodete puhul on oluline paika panna, mis lugu jutustama hakatakse, sest see saadab teid hiljem kogu aeg. Esimestest lugudest, mida te jutustate, ei vabane te kunagi.

Kuidas panna paika müügistrateegia?

Müügistrateegia juures tuleb lisaks hinna ja müügikanalite paikapanekule vastata ka küsimusele miks? Miks peaks inimene tahtma teie toodet osta ja miks see teeb tema elu palju paremaks? Vastuste nimekiri peaks olema hästi pikk.

Inimesed otsivad toodete juures emotsionaalset väärtust ning see, kuidas te oma tootega inimese emotsioone puudutate, on hästi oluline. Samas on see asi, mis võib-olla tuleb aja jooksul ümber defineerida, sest ajad muutuvad ja nendega tuleb kaasas käia.

Loomevaldkonnas öeldakse, et tootjad armuvad oma toodetesse ära. Muidugi on tähtis, et armastaksite seda, mida teete, aga samas on vaja analüüsida, mis väärtust te ikkagi loote ja mis emotsiooni inimesed saavad. Küsimusele miks? vastamine ei ole aga ainult loomevaldkonnale omane, sellele peavad vastama kõik tootjad.

Kuidas valida müügikanalid?

Esiteks: mida lähemal on klient tootjale, seda parem. E-kaubandus võimaldab seda kõige paremini. Klassikaline müügiahel on näiteks moetööstuses olnud hästi pikk, mis on riskantne, sest tootja ei tunneta klienti nii hästi ja tagasisidet ei saa nii kiiresti, kui otse kliendiga suheldes.

Teiseks: mida rohkem on ahelas lülisid, seda vähem efektiivne see on. Kolmandaks: pika müügiahela puhul sõltute edasimüüjatest.

Üks suuremaid väärtusi, mis ühel brändil saab olla, on püsiv kliendibaas. Tallinn Dollsiga alustades tahtsime väga edasimüüjatega koostööd teha, nüüd on meil võetud selge strateegia oma kliendibaasi loomisele. See on viinud aga selleni, et ka teised müügikanalid tahavad meie tooteid edasi müüa. Soovitan teistele sama teed, ehkki see on pikk protsess. Püsivat kliendibaasi ei saa keegi teilt ära võtta ja te olete iseseisev.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta eAkadeemia külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.