Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Kuidas muuta oma müügiprotsess tõeliselt tõhusaks?

Digitaalne maailm muudab müügiprotsessi efektiivsemaks, võimaldades suhelda klientidega reaalajas video või arvuti vahendusel. Samas ei tohiks unustada näost näkku kohtumisi, mis annavad enamasti parema tulemuse, ütleb piiriülese töövahendusportaali Jobbaticali asutaja Karoli Hindriks.
  • Reaalne kohtumine klientidega tasub ennast alati ära.
  • Hea müügijuht oskab mõelda nii nagu klient.
  • Välisriikides tasub eelistada kohalikke müügijuhte.

Kohtumise vajalikkus kliendiga sõltub toote hinnast. Kui müüa 50-eurost toodet, ei ole silmast silma kohtumine sageli mõttekas, vaid kasulikum oleks leida muid võimalusi kliendi kõnetamiseks. Aga näiteks 5000-eurose toote puhul tasub aeg ja kulu, mis kohtumisele läheb, ennast juba tõenäoliselt ära. Kui ettevõte ja võimalikud kliendid asuvad Eestis, soovitaksin kindlasti ostjatega reaalselt kokku saada. Minagi sõitsin kunagi oma helkuriäri alustades bussiga mööda Eestit ringi ja rääkisin paljude klientidega.

Kui on plaan Eestist väljapoole vaadata, ei pea loomulikult esimese hooga kõikidesse riikidesse kohale lendama – leidke kõigepealt testkliente, kellega teha videokõnesid ning kellelt saada otsest tagasisidet.

Hea meeskonna ehitamiseks peavad inimesed koos aega veetma ning üksteist reaalselt tundma õppima. Ma ei usu meeskonda, mille liikmed ei kohtugi, töötades ülemaailmselt koos niimoodi, et inimlik aspekt puudub. Ent kui USA või Kolumbia turule minnes on kavas võtta tööle eestlane, kel pole aimugi, kuidas neis riikides müük käib, siis väga kaugele ei jõua. Kahjuks ongi see levinud viga, et palgatakse näiteks koolivend, kelle puhul me küll teame, kuidas ta mõtleb, aga unustame ära, et meil on vaja inimest, kes teab, kuidas meie klient mõtleb.

Müügiinimese roll väikeettevõttes

Kui firma müüb sokke, siis on lihtne teiste samalaadsete äride järgi vaadata, kuidas oma müügiprotsessi efektiivselt üles ehitada. Traditsioonilises äris on teil olemas toode, tootmisprotsess ja -kulud ning potentsiaalsed kliendid. Müügiinimese roll on teha toode nähtavaks ning müüa see kliendile maha. Kui aga asutada selline start-up, nagu on Jobbatical, siis tuleb esmalt tõestada, et on olemas inimesi, kes tahavad riigist riiki liikuda, ja ettevõtteid, kes on valmis neid värbama.

Ettevõtte juht ei pea olema parim müügijuht, aga siiski üsna hea müüja, sest kui tema ei suuda oma ettevõtte visioonis inimesi veenda, siis kes veel! Reeglina tegelevad tegevjuhid alguses müügi ja esmase tagasisidega, ent hilisemas faasis palgatakse tööle müügijuhid. Ka Jobbaticalis on nüüd tööl palju paremad müügiinimesed kui mina.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta eAkadeemia külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.