Kuidas leida esimene klient?

Alustada tuleb iseendast
Esimene müük tuleb alati teha iseendale. Kujutage ette, et olete ise esimene klient, kes oma toodet või teenust ostab. „Võta, osta ja tarbi enda pakutavat maksimaalset lahendust,” soovitab Andres Kiviselg ettevõtjal iseennast esimese tagasiside andja rolli panna. Kui te ei ole ise veendunud, et teie tootel või teenusel on tõesti potentsiaali, siis on keeruline teisi inimesi selles veenda. Pidage meeles, et te ei saa edukalt klientidele müüa midagi, millel te ise mõtet ei näe.
Lähedaste tagasiside on oluline
Sõber või hea tuttav, kes on nõus teie ideed ja toote või teenuse tutvustuse ära kuulama, on väärtuslik tagasisidestaja. Seega tutvustage oma toodet sõpradele ja tuttavatele, kuna neilt saadud aus tagasiside on võimalik edasi kanda reaalsele esimesele kliendile. See tähendab, et sõprade esile toodud toote või teenuse nõrgad kohad jäävad suure tõenäosusega silma ka teie kliendile.
Looge kliendi leidmiseks süsteem
Mõelge, kus teie toodet või teenust tarbida soovivad inimesed kõige tõenäolisemalt liiguvad. Selleks kohaks võib olla kaubanduskeskus, mõni mess, laat või konverents. Kaardistage erinevad väli- või siseüritused kui kohad, kus te pääsete oma võimalikele esimestele klientidele kõige paremini lähedale. Kui suudate potentsiaalse kliendi asukoha tuvastada, jääb üle vaid kohale minna ja inimestele oma toodet-teenust tutvustada. Mõistlik on kaaluda ka potentsiaalse kliendi kontori- või koduuksele koputamise võimalust.
Helistage võimalikule kliendile
Kõige lihtsam ja levinum viis esimeste klientide leidmiseks on vahendatud suhtlus ehk telefonikõne. Koguge kontaktid kokku ja võtke oma võimalike klientidega ühendust telefoni teel.