Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Kuidas hallata müüki?

Timo Rein Pipedrive’ist annab nõu, kuidas hallata müügiprotsessi ning milleks peab ettevõtja valmis olema
  • Müügiprotsess tuleb ära kaardistada ning panna kirja ideaalne müümise viis.
  • Eraisikud teevad rohkem impulssoste, äridel on ostmisprotsess riskide maandamiseks selgelt paika pandud.
  • Eduka müümise alus on sisemine tahe teha seda tööd võimalikult hästi.

Müügi haldamise juures on vaja esmalt täpselt teada, kuidas klient meie käest üldse toote ära ostab. Kui teil ei ole veel ühtegi edukat müügijuhtumit, siis tuleb mõelda, kes on teie klient; kuidas te talle lähenete; kuidas oma toodet tutvustate ja kuidas see kõik tehinguks vormistada. Seejärel kaardistate protsessi ja panete kirja ideaalse viisi, kuidas midagi kliendile müüa.

Kui protsess tõi edu, siis korrake seda ja vajadusel muutke. See ongi müügiprotsessi haldamine.

Millised on peamised müümise erinevused eraisikule ja ärile?

Eraisikule müümise puhul on vaja aru saada, mis on tema võimalikud valukohad, ja siis talle toodet võimalikult hästi tutvustada.

Ärile müümine on oma olemuselt sarnane. Peamine erinevus on selles, et äri on harjunud ostusid tegema ning tal on oma ostuprotsess, millest tuleb müümisel lähtuda.
Äril on ka olemas valede ostude kogemus, mistõttu ta oskab riske maandada. Impulssoste teevad eraisikud kindlasti palju rohkem, äri on selle võimaluse aga miinimumini viinud ja sellega tuleb arvestada, kui neile midagi müüa.

Kolm eduka müügi põhitõde, mida tasub alati meeles pidada

Seda, kas müük on edukas või mitte, näeb alati tagantjärele. Aga on kolm põhitõde, mis eduka müügi puhul alati kehtivad:

1. Tipptase müügi põhialustes

Kõik edukad müügiinimesed teavad väga hästi baasaluseid ning nende vilumus on suure töö tulemus.

2. Väga hea põhjus müügitöö tegemiseks

Müümine paneb inimesed olukorda, kus mõnikord läheb hästi, aga enamasti siiski kehvasti. Seetõttu on vaja suurt sisemist veendumust ning põhjust, miks inimene tahab seda tööd väga heal tasemel teha.

3. Usaldusväärsus

Müügiinimene peab olema autentne ja usaldusväärne. Kui need kaks asja on puudu, ei jää inimesed, kellele müüakse, uskuma, mida neile räägitakse. Usaldus on müümise juures väga tähtis.

Soovitused alustavale ettevõtjale

Ettevõtte alustamine on ühest küljest väga põnev, aga teisalt ka hirmutav. Tavaliselt ollakse valmis selleks, et asjad lähevad hästi, ent samas peab olema valmis ka selleks, et olukord on ebakindel ja selgusetu. Kindlasti ei lähe asjad 100% nii, nagu olete mõelnud, ja ettevõtja pannakse proovile päris paljude madalseisudega.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta eAkadeemia külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.