Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Kliendi väärtuse loomine

Alar Kolk, Euroopa Innovatsiooniakadeemia president, räägib, kuidas leida kliendid; mille eest nad on valmis maksma ja kuidas neile püsivalt väärtust luua.
  • Toote või teenusega tasub teha lihtsaid eksperimente, et aru saada, kes on kliendid ning mille eest nad on valmis maksma.
  • Kui klient tootes või teenuses suurt väärtust ei näe, siis ta seda tarbima ei hakka.
  • Looge püsivat väärtust, et klient tagasi tuleks.

Äri alustades tuleb klientide leidmiseks teha eksperimente, millest saab teha järeldusi selle kohta, mis töötab ja mis mitte. Tehke näiteks lihtne koduleht ning vaadake, kes seal käib; uurige Google Trendsi, et teada saada, kas selliseid tooteid või teenuseid üldse otsitakse, või kolmas võimalus: saage kliendiga kokku ning tehke temaga intervjuu. Oluline on katsetada ja selle kaudu õppida.

Paljud idufirmad lõpetavad tegevuse sellepärast, et kliendid ei ole valmis nende teenuse eest maksma. Esimene küsimus peaks olema see, kas toode või teenus pakub kliendile vajalikul määral väärtust, sest kui ta seda ei näe, siis ta toodet-teenust tarbima ei hakka.

Kui selgub, et väärtus on olemas, siis tuleks samuti eksperimentide kaudu uurida, kui palju ja millises vormis klient on valmis maksma. Eksperimendid tuleb defineerida ning paika panna selliselt, et toote või teenuse väärtus tuleks kõige paremini esile.

Väärtust peab samas looma nii, et see püsiks. Kui klient tarbib kaupa vaid korra ja tagasi ei tule, on vaja uute klientide leidmiseks teha väga suuri pingutusi. Väärtus peaks kliendi ikka ja jälle tagasi tooma.

Kõige parema näite võib leida pangast, kus mobiiliäpp on lisandväärtuse pakkumine kliendile – selle mugavuse pärast on ta alati nõus teenust tarbima.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta eAkadeemia külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.