Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Iglusaun: väga oluline on saada oma tootele ausat tagasisidet

Neli aastat tagasi tegevust alustanud Eesti käsitöösaunade valmistaja Iglusauna toodang on nüüd müügil juba 17 Euroopa riigis. Enne välismaale laienemist testiti saunu siinsete inimeste peal, ehkki turundusjuht Priit Kallase sõnul on neilt üsna keeruline tagasisidet saada.
  • Küsige ise oma tootele-teenusele tagasisidet.
  • Kõige suuremat eduvõimalust pakub turg, mis on veel täitmata.
  • Turg, kuhu esialgu tundub kõige loogilisem laieneda, ei pruugi su toodet vastu võtta.

Edukaks tegutsemiseks on esmalt vaja aru saada, kes sa oled ja mida teed. Me saime suhteliselt alguses aru, et oleme välisaunade kategoorias turul kõige kallim toode. Nägime aga samas, et kalli disaintoote koht on täitmata, positsioneerimise end sinna ning arvan, et sellest saigi üks meie eduteguritest. Läksime võtma segmenti, kus polnud kedagi ees.

Kuigi eestlased on tagasisidega kitsid, oli meie jaoks kõige lihtsam teha esimene testimine siiski siin, sest oleks kulukas olnud minna näiteks Saksamaale parandusi tegema. Tegime oma saunadega Eesti messidele ringi peale, küsisime pidevalt tagasisidet ning kui olime endas kindlad, oli juba lihtsam teistesse riikidesse siseneda.

Tähtis on mõista, et see, mida meie siin Eestis mõtleme, võib mujal maailmas hoopis vastupidi olla! Saunamüüjana oli meie esimeseks mõtteks muidugi Soome, kuid tänaseks on sellest saanud kõige keerulisem turg, sest nemad teavad oma saunade põhjal täpselt, milline üks õige saun peab olema. Neil on oma standard, aga meie tahtsime pakkuda hoopis teistsugust asja!

Välisturule mineku puhul ei ole olemas ühte head lahendust. Hakkasin edasimüüjaid otsima tuttavate ja Google’i kaudu. Tõlkisin „saunade müük“ islandi keelde ning võtsin ühendust sealsete müüjatega. Saadetud 1000 kirjale sain reeglina vastuseks, et meid ei soovita esindada või me oleme liiga kallid, aga oli ka 2–3 huvilist. Nüüdseks oleme edasimüüjad leidnud, ent samas oleme valmis selleks, et mingil hetkel peame ehk raha juurde investeerima, sest praegune plaan ei pruugi ikkagi töötada.

Meie toote suurim miinus on tõenäoliselt logistika: teeme sauna siin valmis, see tõstetakse ühes tükis autosse, viiakse kliendi juurde ning pannakse maha. Logistilises mõttes veame suures koguses õhku, mis teeb toote omakorda kallimaks. Hea külg on aga see, et klient saab sauna kohe kasutama hakata ning meil on garantii, et see jõuab temani täpselt sellisena, nagu ette nähtud.

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta eAkadeemia külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.