Cleveron: paku toodet, mida turul veel pole
10 aastat tegutsenud tehnoloogiaettevõtte Cleveroni fookus on suunatud kasvava e-kaubanduse logistikaprobleemide lahendamisele. Tihti öeldakse, et hea toote tegemiseks tuleb küsida kliendi soove ja need täita. Kui aga teha tooteid-teenuseid kliendi soovide järgi, siis võib juhtuda, et tegeldakse lihtsalt kopeerimise ja jäljendamisega. Cleveroni eesmärk on lähtuda klientide võimalikest unistustest.
Iga ettevõte võiks kaaluda põhjalikult, mis on tema tugevus. Sellele tuleks toetuda – kõik muu aga on hea sisse osta, selle asemel et raisata aega ressursimahukatele kõrvaltegevustele. Meie keskendume oma toote arendamisele, turule, teenusele ja tarkvarale; mõtleme, kuidas hoida hinda konkurentsivõimelisena, ning otsime välja parimad teenusepakkujad metall- ja klaasdetailide tegemiseks, keevitamiseks, värvimiseks.
Parim toode on see, mida turul veel ei ole. Palju lihtsam on müüa midagi uut kui näiteks pastapliiatseid, mida toodavad tuhanded ettevõtted. Cleveronil polnud keerukas saada jalga näiteks nii suure tegija nagu Walmart ukse vahele, pakkudes lahendust e-kaubanduse probleemile. Kusjuures me ei läbinud selle kliendini jõudmiseks seinu, vaid tema ise tuli meile poolele teele vastu, sest vajab meie teenust. Meie turud asuvad seal, kus tööjõud on kallis – Lääne-Euroopas ja Ameerikas. Seetõttu on seal mõistlik pakkuda teenust, mis asendaks kalli kulleritöö iseteenindusliku lahendusega.
Nõuanded alustavale ettevõtjatele:
- Tehke endale raamatupidamine selgeks! Nii nagu arst vaatab röntgenpilti, peaks ettevõtja oskama lugeda bilansist, mis seisukorras ettevõte on.
- Keeruline on olla üksinda omanik, sest nii on raske saada töötajatelt ausaid vastuseid. Pakkuge osalust, et inimesed oleksid tõsiselt ettevõtte käekäigust huvitatud.
- Isiklik ja ettevõtte rahakott tuleb lahus hoida!
- Omanikke kaasates vaadake hoolikalt, et nad oleksid meelelaadilt ettevõtjad. Igaühele meeldiks saada lisaks palgale omanikutulu, aga mis saab kehvemal ajal, kui peab oma sissetulekust loobuma ja laenu käendama?