Ava kodulehe mobiiliversioon Üles

Äriidee olemas! Mida edasi teha?

Äriidee on hüpotees – me oletame, et inimesed tahaksid midagi sellist; et nad on valmis selle eest maksma ja see teeb nende elu paremaks. Aga enne peene kontoriruumi sisseseadmist või suure tehase käivitamist on vaja seda oletust testida. Kuidas seda teha, selgitab Victory Trainings OÜ inspireerija Harald Lepisk.
  • Intervjuude kaudu saab teada klientide tegelikud vajadused.
  • Püüdke saavutada partnerite või ostjatega esmased kokkulepped juba enne tootmist.
  • Kõige ahvatlevam turg on see, kus on ostjad. 

Avage ettevõtte pangakonto videokohtumise teel.

Hüpoteesi katsetamiseks võib näiteks intervjueerida potentsiaalseid kliente ja vaadata, kas lahendused, mis te välja mõtlesite, sobivad neile ikka tegelikult või tahavad nad midagi muud. Äpi või veebilehe puhul tuleks visandada kavand selle kasutajaliidesest ja asetusest, et oleks kohe alguses midagi visuaalselt näidata investorile, partnerile või programmeerijale. Toote puhul valmistage esmane prototüüp ning vaadake, kuidas see inimestele korda läheb.

Lisaks sellele on hea saavutada esialgsed kokkulepped potentsiaalsete partnerite või klientidega. Tore oleks, kui mõni tarnija oleks juba ette valmis aitama, või kanal, kuhu toode müügile sobiks, oleks sellest juba varakult huvitatud. Samuti võib proovida ühisrahastust näiteks Hooandja kaudu – sinna esitatud ideid saavad inimesed juba n-ö ette osta, mis annab omakorda kinnituse, et tootel on turgu, ning tekib raha, millega tootma hakata.

Esimese sammuna tasub visandada ka esialgne müügileht ja panna kirja kontaktid. Kui püüate veebilehele kogu äriideed korraga ära paigutada, siis mõelge põhjalikult läbi, kas pakkumisest saab ikka asja või on see ehk veel liialt lahja.

Kuidas valida sobiv turg?

Mõned tooted ongi kohe sündides globaalsed, näiteks nagu äpid ja tarkvaralahendused oma eskaleeruva olemusega. Kui pakume aga teenust, kus peab ise kohal olema, oma kätega midagi tegema või füüsiliselt midagi rasket transportima, siis piirab see tõsiselt turgu. Olgu siin toodud näiteks üks lugu kahest kingamüüjast Aafrikas. Üks ütles, et tegu on mõttetu turuga, sest kingi ei kanna ju keegi; teine aga leidis, et see on suurepärane turg, sest kellelgi pole veel kingi. See on mõtlemiskoht: kas müüa oma toodet sinna, kus on seda harjutud ostma, või sinna, kus peab kliente sel teemal harima?

Seega tuleb kaardistada ressursid: kas kuskil on tuttavaid, kes aitaks; milline on sobiv turunduskanal ning toote geograafiline ja kultuuriline ulatus. Ja ärge unustage, et lõpuks on oluline minna ikka sinna turule, kus inimesed on nõus maksma!

S|E|B

Tähelepanu! Teie veebilehtiseja ei vasta eAkadeemia külastamiseks vajalikele nõuetele. Palun vahetage veebilehitsejat või seadet, millega te veebilehte sirvite.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.